Endodoncja

ENDODONCJA – inaczej leczenie kanałowe to leczenie ,,wnętrza” zęba poprzez usunięcie nerwu z kanału, a następnie zaplombowanie pustej przestrzeni  odpowiednim wypełnieniem. Tak przeleczony ząb może na długo pozostać w jamie ustnej i z powodzeniem służyć przez lata. Może on również posłużyć jako idealny filar pod odbudowę protetyczną brakującego zęba.

Leczenie endodontyczne zębów na nasze szczęście wymyślono po to, byśmy długo mogli się nimi nacieszyć. Jest to alternatywa do usuwania zębów. Kiedyś traciliśmy zęby, bo nie umiano poradzić sobie z bólem. Dziś wystarczy czasem jedna wizyta aby uśmierzyć ból. Nie musimy pozbywać się zęba wystarczy pozbyć się bólu!!!

Dlaczego dla nas tak ważny jest korzeń Twojego zęba?

Nie można utraconego pojedynczego zęba przykleić do dziąsła. Musi się on trzymać albo na dwóch zębach sąsiednich albo na implancie, który jest niczym innym jak tylko sztucznym korzeniem chirurgicznie wprowadzonym w kość. Niestety są to już zabiegi bardzo drogie i nie zawsze możliwe do uzupełnienia od razu. Warto więc pamiętać o tym, że własny korzeń to najlepszy filar dla naszego przyszłego zęba. Jego usunięcie wiąże się z koniecznością odbudowy protetycznej brakującej korony na dwóch sąsiednich zębach, co już w momencie Państwa decyzji o ekstrakcji, generuje  trzykrotne zwiększenie kosztów wstawienia. Dlatego też walczymy o każdego zęba w państwa jamie ustnej. Nawet jeśli ząb złamie się na wysokości dziąsła i wydaje się że z tego zęba już nic nie będzie, to wystarczy leczenie kanału, wzmocnienie korzenia i rekonstrukcja zęba na własnym korzeniu. Nawet jeśli ząb boli, zbiera się pod nim ropa, dochodzi do obrzęku tkanek i ząb wydaje się tylko do usunięcia,  wystarczy wdrożyć leczenie przeciwzapalne często w osłonie antybiotykowej ale w konsekwencji podobnie uda się wzmocnić korzeń i zrekonstruować ząb.

Nie musisz znać się na stomatologii. Zaufaj nam!

Nic nie tracisz przychodząc do nas. Wizyta konsultacyjna jest bezpłatna i niezobowiązująca a ostateczna decyzja należy tylko do Ciebie.

Objawy zapalenia nerwów:

• silna nadwrażliwość na ciepłe lub zimne pokarmy
  • samoistny ból pojawiający się zazwyczaj w porze nocnej w pozycji leżącej
  • bóle promieniujące np. do ucha
  • ból przy nagryzaniu
  • ból spowodowany dotykiem np. językiem
  • bóle nie reagujące na typowe leki przeciwbólowe, nasilające się z każdą godziną
  • obrzęki w danym obszarze
  • gorączka
  • tętniący ból głowy
  • złe samopoczucie, ogólne rozbicie

Bóle te niestety same nie przejdą!!! Nie ma się co łudzić, że tak się stanie. U niektórych osób właśnie one są sprawcą zgłaszania się do gabinetu.

Jedynym sposobem leczenia takich dolegliwości( poza ekstrakcją takiego zęba) jest właśnie leczenie endodontyczne.

Więc  pamiętaj  –  Nie musisz pozbywać się zęba wystarczy pozbyć się bólu!!!

.